hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| طرح آمایش سالانه اتباع خارجی کشور از 14 خرداد آغاز می‌شود

بوشهر| طرح آمایش سالانه اتباع خارجی کشور از 14 خرداد آغاز می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: در زمان حاضر دو سوم از اتباع خارجی مقیم در کشور به‌صورت مجاز و مابقی غیرمجاز هستند که در سامانه رصد می‌شوند.

 مهدی محمودی در آئین بهره‌برداری از اردوگاه مراقبتی برج مقام بوشهر افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های اسلامی 40 سال است که تلاش کرده بهترین خدمات رفاهی در بخش‌های مختلف آموزشی و فرهنگی را به اتباع خارجی ارائه دهد.

او بیان کرد: درزمان حاضر 470 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کشور زیرپوشش خدمات آموزشی قرار دارند و بر اساس قرارداد منعقدشده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه اتباع خارجی مجاز مقیم در ایران می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

محمودی اضافه کرد: افزون بر این بیماران خاص اتباع خارجی نیز به‌صورت ویژه زیرپوشش حمایت بیمه سلامت قرار دارند.

او یادآور شد: طرح آمایش سالانه اتباع خارجی کشور از 14 خرداد آغاز می‌شود و آن‌هایی که در طرح‌های آمایش سال‌های گذشته حضور داشتند و مشمول طرح می‌شوند باید در این طرح شرکت کنند.

محمودی گفت: فلسفه راه‌اندازی اردوگاه‌های مراقبتی جمع‌آوری اتباع غیرمجازی است که در کشور وجود دارد و با غربالگری توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به کشور متبوع خود بازگشت داده می‌شوند.

او گفت: بیشتر اتباع خارجی غیرمجاز به‌صورت فصلی و به‌عنوان نیروی کار بیشتر از کشور افغانستان وارد کشور می‌شوند اما در کنار آن‌ها اتباعی از کشورهای پاکستان، بنگلادش، عراق و سایر کشورهای دیگر نیز حضور دارند.

او گفت: در جریان سیل اخیر با همکاری اداره کل اتباع و امور خارجی وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان، تشکل‌های غیردولتی که برای کمک به اتباع فعالیت می‌کنند و سایر سازمان‌های بین‌المللی گروه‌های مختلفی برای بازدید و تعیین برآوردهای ناشی از خسارت تشکیل‌شده و تلاش می‌شود بازسازی منازل آن‌ها انجام شود.

محمودی افزود: هنوز خسارت‌های ناشی از سیل مشخص نشده ولی کمک‌های اولیه مانند پتو، پوشاک، خوراک و سایر اقلام دیگر برای اتباع خارجی پیش‌بینی و ارسال‌شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: برای خدمات‌رسانی به اتباع خارجی در استان بوشهر ساختمان اداری و سوله اردوگاه مراقبتی برج مقام با هزار و 400 مترمربع زیربنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عبدالرضا بشیری افزود: در کنار این پروژه زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و 56 مترمربع و سه مهمانسرا نیز احداث‌شده است.

او یادآور شد: برای اجرای این پروژه یک‌سوم هزینه‌های برآورد شده هزینه شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد